Založ si blog

Keď oslavujete narodky, je to príma. Ale keď ich oslavujete s deťmi zo sirotinca v Kambodži, srdce vám plače a spieva súčasne.

KAMBOZA MAJ 2015 II NARODKY 002

Včera sme mali krásny večer.Tu v detskom domove v Sihanoukvile majú zvyk, že sa narodeniny oslavujú pre viaceré deti súčasne.Včera sme mali oslávencov tých, ktorí sa narodili v marci, apríli a v máji.Deti boli od rána vo vytržení, najmä oslávenci sa nevedeli dočkať, kedy oslava vypukne.Všetok personál spolu s deťmi pripravoval narodeninovú párty.Pripravovalo sa slávnostné jedlo, ovocie, nápoje a všetko, čo k detskej oslave patrí.Darčeky boli pripravené už predtým, starostlivo zabalené a ešte starostlivejšie schované.Veď viete, detskému oku len tak niečo neunikne….=)))

Kým začala slávnosť  samotná, ja osobne som bol na pokraji fyzických síl, lebo už minule som vymyslel hru hodnú naozaj len mňa samotného….Naháňačku na spôsob “placni po zadku a utekaj”…A keďže som trávil s deckami asi 4 hodiny pred začiatkom oslavy samotnej, tesne pred príchodom klinickej smrti som si pomyslel, aké to bolo úžasné, keď ma, dnes už bohužiaľ nebohý tatko, nepustil 2 dni z vinohradu, kým som ho nepokopal.Alebo keď mi povedal: Vidíš tú kopu dreva?Popíliť, porúbať.Dovtedy žiadny tréning, žiadna diskotéka…Nebudte veriť, ale tóny happy birthday som očakával omnoho, ale omnoho túžobnejšie, ako oslávenci samotní…

Keď zaznela melódia známeho songu, už bola tma ako v rozprávke o čertovej fotokomore.Všetky deti začali spievať spolu s oslávencami tak úprimne, že sa človeku tlačili do očí slzy.

Prechádzal som pohľadom po rozžiarených tvárach všetkých detí a obdivoval som ich, ako sa dokážu napriek svojmu strašnému hendikepu tešiť zo života.Sok Lin, ktorá dva roky žila sama na smetisku, Som Nang, najmladší, iba 3 ročný šarvanec, ktorého do domova priniesli z nemocnice, v ktorej mu zomrela mamička, aj otec.Alebo…..Ďalej už nebudem písať, takto by som meno po mene musel prejsť všetkých 64 detských osudov….Neviem, či môže jedno oko plakať a druhé sa smiať, ale určite viem, že môžete v srdci cítiť žiaľ, ale aj obrovskú radosť súčasne.Keď sa mi dostalo cti, že môžem odvzať darčeky oslávencom, verte, neverte, cítil som sa podstatne šťastnejší ako predseda medzinárodného olympijského výboru,, keď na neho vyjde dekorovanie olympijského víťaza, ktorý je z jeho vlastnej krajiny.Hneď som si spomenul aj na Janka Filca a Richarda Lintnera, ktorí sa pripojili k tým, ktorí posielajú pozdravy kambodžským sirotám.Vďaka vám páni, pozdravy boli odovzdané a napriek tomu, že tu v Kambodži o hokeji netušia, až neuveriteľne ich potešilo, že si spomenul na nich aj niekto, kto ich nepozná.

Foto nie je z narodeninovej oslavy, ale deň predtým sme vzali deti na pláž a tam sme mali spoločnú večeru.

Čakanie na ruského Stauffenberga, alebo Brutusa?

21.03.2023

Písal sa rok 1944 a skupina nemeckých dôstojníkov v snahe ukončiť vojnu a zabrániť totálnemu zničeniu Nemecka spáchala atentát na Adolfa Hitlera. Bombu k jeho nohám mal na porade vo Vlčom hniezde umiestniť práve Stauffenberg. Hitler zázrakom prežil a rozpútal krvavé orgie, ktoré zasiahli množstvo sprisahancov a ich rodín. Nemecko však nakoniec tak, či onak utrpelo [...]

Brat za brata!

23.02.2023

Inšpirovaní touto čud(r)áckou skupinou slovenských vlastencov, Vlastičiek a vlastníkov napríklad hotelov v Karibiku, sme sa v našej krčme rozhodli nielenže podporiť ich aktivity, ale dokonca rozšíriť toto ich hnutie. Tak sme si založili organizáciu Brat za brata, sestra za sestru, sesternica za sesternicu, bratranec za bratranca, sestrička za primára a primár za vrchnú [...]

Od boľševizmu k nacizmu. Život a dielo Ľuboša Blahu, život a dielo Smeru.

22.02.2023

Ľuboš Blaha, kedysi absolútne bezvýznamný poslanecký asistent ešte bezvýznamnejšieho poslanca za komunistickú stranu, vycítil správne svoju šancu. Hneď ako preveksloval do Smeru, začal po krátkej epizóde so svojím sociálnym cítením prezentovať svoje postoje ku Covidu, k očkovaniu a teraz predovšetkým k vojne na Ukrajine. Stal sa miláčikom konšpiračných webových [...]

plenkovič

Chorvátsku bude vládnuť aj krajná pravica. Plenkovič sa dohodol s Penavom

08.05.2024 20:40

Hnutie za vlasť povedie ministerstvo poľnohospodárstva a aj nové ministerstvo demografie.

petr pavel

Rusko rozpútalo rovnako ničivú vojnu, akou bola druhá svetová, uviedol Pavel a citoval Havla

08.05.2024 19:43

Vojnu na Ukrajine označil český prezident za ťažkú skúšku nielen pre Európu.

Peter Pellegrini

Pellegrini: Stojíme pred zásadnou výzvou zabezpečiť mier na Ukrajine i v Európe

08.05.2024 18:54

Európski politici vrátane tých slovenských stoja pred zásadnou výzvou, a to zabezpečiť mier na Ukrajine a tým aj v Európe, uviedol Pellegrini.

Zelenskyj

Prelamuje Zelenskyj ľady? Orbána pozval na mierový summit

08.05.2024 18:30

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj sa telefonicky porozprával s maďarským premiérom Viktorom Orbánom.