Založ si blog

Doteraz som si myslel, že najrýchlejši šprintéri sveta sú Jamajčania. Omyl! Sú to deti z Kambodže!

PRSTENE1

Keď som 10.mája večer dorazil do Sihanoukvile, nemusíte hádať, či moja prvá cesta viedla viedla do detského domova House of family,ktorý zriadil prof.Vladimír Krčméry.Napriek tomu, že už bola tma ako v nigérijskej bani, môj sprievodca, šofér a správca domova Vichet, ktorý ma viezol z letiska v Phnom Penhe, dostal odomňa jasný pokyn -smer detský domov! Kufor naprataný darčekmi, ktoré poslali zo Slovenska Soňa, Lenka I.,Lenka II.,Alena, Kačena, Naďa, Boris, Šaňo, Jano, Babija, Maca, Dodo, z Čiech sa pridali Miro, Rodika, Šárka bol taký natrieskaný , že vo Viedni na letisku ma chceli poslať na protiteroristický pohovor=)) Keď som letuške Austrian Airlines  na prepážke vysvetlil, čo, resp. kto, je dôvodom nadváhy, povedala : Nevykladajte z toho nič, to je úplne, ale úplne v poriadku! Naša spoločnosť má pochopenie pre takéto aktivity!Takto príjemne vďaka šarmantnej dáme z Austrianu začalo moje putovanie do Kambodže.

Deti o mojom príchode nevedeli,Vichetovi s Martinou sa to podarilo utajiť až do konca.Keď sme otvorili bránu a klaksón zopár razy oznámil náš príchod, nastalo niečo, čo sa nedá opísať. 64 párov nôh začalo dupotať po drevených dlážkach domčekov, ale mne to pripomínalo lahodné kroky rozprávkových víl.Rýchlosť, s akou dokázali zvládať schody bola podstatne vyššia, ako rýchlosť Usaina Bolta, keď lámal svetový rekord v šprinte.

Zrazu som sa ocitol v situácii, že som potreboval 64 rúk a 64 líc….Každé z detičiek sa ma chcelo chytiť, každé ma chcelo objať.A keď si uvedomíte, že vzápätí nasledovali bozky, ktoré mám odovzdať všetkým, ktorých som menoval vyššie, práve ma zapísali do Guinessovej knihy rekordov ako najvybozkávanejšieho človeka na svete v priebehu 5 minút.Ale rád sa priznávam, že sa podelím o tie krásne a najúprimnejšie cmukance na svete so všetkými vyššie menovanými.

Ale potom už smer hotel, lebo 25 hodín na ceste človeka naozaj zošrotuje.Darčeky sme naplánovali na odovzdávanie na druhý deň.Soňa s Kačenou si dali záležať a ku každému napísali aj zopár riadkov pre deti.Ťažko opísať, s akým nadšením si otvárali deti darčeky a s akou láskou čítali zopár Soniných, či Kačeniných slov.To proste treba vidieť a zažiť.Malý Matúško, 3 ročný šuhajko z Bratislavy, rovesník najmladšieho chovanca domova Som Nanga, poslal svojmu “parťákovi” tričko so svojou a jeho fotografiou.Hádajte, či si ho malý kambodžský loptoško hneď aj obliekol?

Pre dnešok končím, lebo som bol celý deň s deťmi.Tu v Kambodži sa totiž oslavujú narodeniny princa a 3 dni je sviatok.Ak som si doteraz myslel, že najviac v živote ma vždy dokázala zničiť zimná futbalová príprava, teraz prehodnocujem túto svoju nezmyselnú domnienku.5 kilometrov denne s olovenou vestou, 10 x 400 metrov, 100 brušákov a 250 klikov sú v porovnaní s tým, čo s vami dokáže urobiť 64 detí, skvelé posedenie na koncerte vážnej hudby….

Prstene, ktoré vidíte na fotografii, má 32 dievčat z domova na prstoch aj vďaka firme BORAX z Nových Zámkov.Vďaka!

Čakanie na ruského Stauffenberga, alebo Brutusa?

21.03.2023

Písal sa rok 1944 a skupina nemeckých dôstojníkov v snahe ukončiť vojnu a zabrániť totálnemu zničeniu Nemecka spáchala atentát na Adolfa Hitlera. Bombu k jeho nohám mal na porade vo Vlčom hniezde umiestniť práve Stauffenberg. Hitler zázrakom prežil a rozpútal krvavé orgie, ktoré zasiahli množstvo sprisahancov a ich rodín. Nemecko však nakoniec tak, či onak utrpelo [...]

Brat za brata!

23.02.2023

Inšpirovaní touto čud(r)áckou skupinou slovenských vlastencov, Vlastičiek a vlastníkov napríklad hotelov v Karibiku, sme sa v našej krčme rozhodli nielenže podporiť ich aktivity, ale dokonca rozšíriť toto ich hnutie. Tak sme si založili organizáciu Brat za brata, sestra za sestru, sesternica za sesternicu, bratranec za bratranca, sestrička za primára a primár za vrchnú [...]

Od boľševizmu k nacizmu. Život a dielo Ľuboša Blahu, život a dielo Smeru.

22.02.2023

Ľuboš Blaha, kedysi absolútne bezvýznamný poslanecký asistent ešte bezvýznamnejšieho poslanca za komunistickú stranu, vycítil správne svoju šancu. Hneď ako preveksloval do Smeru, začal po krátkej epizóde so svojím sociálnym cítením prezentovať svoje postoje ku Covidu, k očkovaniu a teraz predovšetkým k vojne na Ukrajine. Stal sa miláčikom konšpiračných webových [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná, odpovedá Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 17:25

Podľa šéfa Smeru je podozrivé, že najcitlivejšie veci pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20, aktualizované: 18:00

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.